onsdag 5 december 2007

Home - Sweet Home

Jag är hemma! Sitter i vårt julpyntade vardagsrum med en kopp te i handen och bara myser. Äntligen får jag den där riktiga julkänslan som jag saknat i Florens. Visst, julsånger hade börjat spelas i affärerna, gatorna hade sakta men säkert börat pyntas - men jag kände fortfarande ingenting. Kanske för att det inte var tillräckligt kallt, kanske för att höstlöven fortfarande låg på marken - kanske för att jag inte var i Sverige. Hemma.

De sista dagarna i Florens gick ut på att packa, städa och ta farväl till alla. Söndag eftermiddag tog jag mig in mot il centro för att möta upp sardinerna som precis slutat jobba. Vi tog en liten runda på stan för att sen sluta upp hemma hos dem för att laga hemmagjord (!) pizza, och jag kom underfund med att det var första pizzan i Italien sedan jag kommit hit under dessa två månaderna! Italien och ingen pizza....?!

På måndagen hade jag min sista arbetsdag och alla begged and blead att jag skulle komma tillbaka så snart som möjligt. Mycket för att de behöver min hjälp men även för att de kommer att sakna mig...eller det hoppas jag iaf! :P

Sedan skulle det fixas lite ärenden på stan för att senare på kvällen ta sig till F för att [som vi sa] inte säga farväl utan bara arrivederci....

Jag kommer att sakna dem alla men är så glad att vara hemma. Jag bara njöt när vi började närma oss stockholm city med flygbussen och såg essingeöarna och resten av staden. Nu gäller det bara att ta kontakt med alla. Men jag har en månad på mig. Här i Sverige!

Inga kommentarer: