söndag 2 december 2007

fajitas, ribs och en grek's födelsedag

Min amerikanska tjejkompis Judy hade igårkväll [lördag] bjudit hem mig på middag tillsammans med hennes andra vänner. De går alla en kurs i matlagning la cuscina italiana och går alla i masterklassen, så de är väldigt duktiga. Denna kväll stod det fajitas och ribs på menyn och vid 20.30 satt vi alla runt bordet och smaskade. Mmmm....

De var alla amerikaner och ibland kändes det som jag befann mig i Amerika och inte Italien. När vi sen gick av och an ut till Irish Pub för att ta oss en specialare [som jag inte minns vad namnet på] som bestod av en Guinnes, med lite Jack Daniels och en shot Baileys [allt skulle tas tillsammans] så kom jag på mig själv med att prata engelska med bartendern istället för italienska - bara för att jag var mitt uppe i mitt numera amerikanska liv.

Kvällen fortsatte och vi hade mycket trevligt. En utav deras kompisar - greken [som jag träffade förra helgen] fyllde tydligen år så snart bar det väg hem till honom. Han hade en jättefinlägenhet - stor, ungdomlig, studentig och modern! Och nu fylld med massa ungdomar som pratade, skojade och drack.

Kvällen blev mycket lyckad. Jag träffade många nya människor och vi skrattade mycket åt allas konstiga fyllesnack....hehe! Synd bara att jag inte kommer att få träffa några utav dem längre. Jag åker ju på tisdag och några utav dem slutar sin kurs nu till jul och åker sedan hem till sig. Men jag har ju åtminstone Judy kvar, det är ju trots allt henne jag känner...

03.00 satte jag min fot in till mig och somnade mycket gott efter en lyckad kväll med mina amerikanare.

Inga kommentarer: