söndag 22 februari 2009

dags för febrig bloggning

Så, det tog en febrig och snuvig Grazzi för att sätta sig igen framför datorn och denna blogg som aldrig lyckas komma någonvart!

Ja, än en gång har den italienska kylan slagit hål på oss och här sitter jag nu med feber och näsdukar. Lite är det nog mitt eget fel, jag kände att det var på väg i fredags, men det stoppade mig inte att gå ut och dansa på kvällen - och se gott folk hur bra det slutade. Vaknade lördag mogon med feber och täppt näsa. yeessss!!


Veckorna har rullat på, vi har haft rea, rean har hunnit ta slut, nya kollektionen har dragit igång och det hålls på att göra nya outfits, alla hjärtans blä-dag har varit (och den blev faktiskt bättre än vad jag trott!), jag har börjat på gym där de även har pilates (yes!), carnevalen i italien har börjat och tagit slut, kylan har slagit till och det har till och med snöat (självjkart stannade det inte på marken, men ändååå) och den årliga Sanremo (Italiens svar på melodifestivalen) är igång och lämnar oss inte ifred!

Jag får be om ursäkt om jag skriver lite konstigt men det är väl mitt bombade huvud som inte fungerar, aaah vad jobbigt med förkylningar. Det verkar som mitt immunförsvar inte funkar som det borde... och ändå har jag börjat med vitaminer och även med träning för att hålla igång kroppen. Men nej, det var inte tillräckligt då? Jaja, det betyder ju också att jag inte kan gå och träna imorgon, min enda lediga dag då jag faktiskt kan ägna mig åt träningen och ta pilates och fatburning som verkligen gör nåt åt en! Men, kanske är det bättre att vila och verkligen bli bra.

Alla hjärtans dag kom och gick. (för er som inte visste det var det även min namnsdag - Valentina - vilket jag alltid hellre velat heta...men! åtminstone andranamn) Och varje 14 februari kommer jag alltid på mig själv för att vara singel... men det är väl inte så pjåkigt heller. Och jag kan ju inte säga att jag inte var utan några gulliga sms och hälsningar...nej då...men nej nej, nu var det inte killar vi skulle prata om. Kvällen spenderades med härlig utgång med kompisar - och jag tror nästan vi hade en mycket roligare kväll än många par där ute!

På jobbet går allt som vanligt, de har ofta satt mig i sko/väsk-avdelningen som är i affären brevid, vilket innebär att jag har en hel butik för mig själv. Vilket innebär ANSVAR... visst, jag har en hel vägg av fönster till de andra på klädavdelningen men jag är ändå själv med kassa och allt. Tills min kollega kommer på eftermiddagen såklart men det är ändå 4,5 tim tills dess. Men ingen nöd, jag klarar mig fin fint och är ändå glad att de ger mig det ansvar och tillit till mig.

Sedan har jag och några kollegor även anmält oss till en gratis språkkurs i japanska!! Skitkul! Om det nu blir av... vi måste vara 10 för att kursen ska bli av... men 80 timmars gratis japanska-kurs tackar man inte nej till... när man väl får möjligheten! Kommunen ger nämligen denna möjlighet till alla som jobbar med turister, i affärer osv; engelska, spanska eller japanska! Så, why not! vet redan några ord

Kawaii = snyggt
Arigato = tack

hihi..

Så, det var väl allt för mig nu... har mycket going on in my head just nu så därför blir detta inlägg lite långt och osammanhängande. but that will do!

ciaooo

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japanska är ett kul språk! Jag bodde i Japan ett tag och får nog säga att japaner är ganska tacksamma: använder man tre japanska ord så blir de överlyckliga och tycker att man är vansinnigt duktig :-)

Graziella sa...

minghetti:
jaaa!! de àr underbara! så söta och artiga hela tiden....det är definitivt ett utav mina nästa resmål!