fredag 9 januari 2009

going crazy here...


Jag håller på att bli galen. Jag är sjuk. Alltså inte sinnessjuk, utan har helt enkelt en vanlig förkylning - som hållt mig sällskap i snart 6 dagar!!! AAAAhhhhh...och jag har fått ligga hemma i sängen, med täppt näsa, stor fleecetröja och nu riktigt skitit hår (jag vågar ju inte tvätta det och riskera att jag blir ännu sjukare..). Och jag har inte ens feber, så det är som en ledig vecka då du inte får göra annat än vara inne, ligga i sängen och kolla på film. Vilket å andra sidan låter ganska skönt, men när man gjort det i tre dagar i streck, kollat på alla filmer som är tillgängliga, laddat ner serier som ändå inte hinner bli klara och nedladdade i tid, svarat på alla mejl och kommentarer på Facebook, tvättat alla kläder som går att tvätta och läst tills ögonen svider. Ja, då kommer paniken. Då känner jag hur galen jag börjar bli.

Thank god att idag är min sista sjuka dag. Att jag imorgon får gå tillbaka till jobbet. Trots att näsan inte riktigt är med på det så skiter jag helt fullständigt i det. För här hemma börjar jag bli galen...jag vill träffa folk! Och om det så måste vara ett tiotal gnälliga tanter som vill ha den där tröjan i fel storlek, i fel färg - som vi inte har - så föredrar jag dem än att ligga kvar här ensam i sängen och kolla på ännu ett Vänner-avsnitt som jag annars avgudar!

Kill me softly - please!

Inga kommentarer: