fredag 28 november 2008

dags för paraplysäsongen!!

Regnet smattrar på fönsterrutorna. Paraplysäsongen har kommit till stan. Om det är något du definitivt behöver ha med dig när du går runt i Florens är ett bra och stabilt paraply. För under den här perioden vet du inte när det bryter ut..det kan vara sol på morgonen men låt dig inte luras för det! Nej, ett paraply är alltid nödvändigt! Och har du inte något ska du inte vara orolig - det räcker med 4 € och så får du ett av närmaste marocchino som from no-where ploppar upp med tjugotal paraplyer till salu! This is Florence in wintertime... fuktigt och kallt med regn. Bara att acceptera och ta sig ut i myllret av paraplyer!

-----

Det har öst ner hela dagen, och efter en lång arbetsdag och sena nätter hade jag ingen större lust att gå ut ikväll, så jag tog mig en paus och stannade hemma.
Avslutade nyss en "familjemiddag" med mina coinquilinis (lägenhetskompisar) och nu blir det varm mysig säng med bokläsning. Nåt jag nästan aldrig tar mig tid till...

Idag (eller rättare sagt igår) fick jag underbara nyheter; jag får ledigt över juldagarna!! Så jag får åka hem till jul och fira med min kära familj!! Och idag köptes det biljetter så nu finns det ingen återvändo! Wiiiiee!! Efter månader av tjat och frågetecken.. känns som om en sten lyfts bort från mitt bröst. I'm coming home for christmas...

Och med det avslutar jag och beger mig till sängs...

2 kommentarer:

Anonym sa...

wiiie vad kul! en fråga, från vilket flybolag köpte du biljetter ifrån? puss

Graziella sa...

suzana: hehe, det blev lufthansa...en dyr biljett men vad gör man inte för en jul i skandinavien..med familjen och släkten..!! fanns 3 biljetter kvar..
har det fixat sig med era biljetter?