onsdag 18 juni 2008

sorry for my absence...

...men jag har haft fullt upp på jobbet, och kvällarna har inte heller spenderats så ofta hemma utan ute med kollegor hit och dit.

Fotbolls EM har iaf börjat och fotbolls-italien har varit i stor spänning och ansia (oro) med tanke på deras dåliga spel de senaste matcherna... efter att ha vunnit VM är det otroligt pinsamt att börja ett EM som de gjort med 0-3 till Holland, och 1-1 mot Rumänien. Och när det bara var Frankrike kvar visste man inte om man vågade titta eller inte....

Men, efter bara 5 minuters spel såg man direkt förändringen - Italien var i form - och än en gång visar vi var skåpet ska stå! Än en gång slog vi er fransmän!!! Satt på en pub med mina kollegor fullt med italienare (och en fransman som råkar vara vår praktikant - hihi stackan),och vilken känsla att se denna match i ett land som verkligen lever för fotbollen!

GRAAANDE ITAAALIAAAA!!!!!!!!

2-0 till ett starkt Italien - och äntligen finns det hopp!! Det blir ett intressant EM!

(och blir det inte Italien hoppas jag på Portugal - och självklart Sverige också, men Portugal har större potential och jag gillar deras spel)

3 kommentarer:

Anonym sa...

heja portugal ;) ja kommer förresten ner nästa vecka, den 27nde :) kram/suzana

sophie sa...

hejsan! steffe fyllerår på tisdagen,så jag tror onsdagen kommer bli avslagen. men vi kan ju höras..det skulle ju vara schysst att åka och bada exempelvis...

Mia sa...

Usch jag vet inte om jag kan hålla på Italien, de spelar ofta lite fult det måste du hålla med om. Tänk på vad de gjorde mot stackars Zidane. Det finns lite väl mycket macho-attityd för mitt tycke.
Vårt eget lag var ju dock sämre än sämst - Zlatan stod som en säck potatis i hörnet o bara väntade på att få bollen. Källström var den enda riktigt duktiga i hela matchen.

Har du firat lite midsommar därnere då? Jag jobbade men fick ändå bära krans som du kan se...Lite stämning måste man ju få ha!

Ha de bra!
Kram Mia

PS. Svårt att välja bland alla bilderna? Lägg upp alla vetja! Jag älskar att titta på dem!